TASQUES A REALITZAR PER L'ADMINISTRADOR DELEGAT

Tasques a realitzar pel Personal Administrador Delegat (PAD)

Es detallen a continuació les tasques que pot realitzar el Personal Administrador Delegat, (PAD).

Com a pas previ és important tindre en compte com s'han de firmar les sol·licituds de servicis de la PAI i les altes d'usuaris:

Totes les sol·licituds han d'emetre's i custodiar-se, com a document pdf amb firma electrònica del sol·licitant. Poden usar Acrobat Reader XI per a la firma de les sol·licituds o si ho preferixen, descarregar l'aplicació desenrotllada per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) que permet la firma electrònica i el segellament de temps de documents PDF.

El següent enllaç de l'ACCV té les instruccions de com signar amb Acrobat les sol·licituds:
 
 
Verificar la signatura electrònica correcta de les sol·licituds amb l'Aplicació de Validació de signatura i certificats de @firma a l'enllaç:
 
 

1. Com omplir i gestionar les sol·licituds?

1.1. Sol·licitud d'accés als servicis de verificació. Complimentar el/s formulari/s de Sol•licitud de Serveis de verificació a què es vol sol•licitar l'accés.

L'AEAT disposa d'un formulari específic per sol•licitar els seus serveis, de la mateixa manera que els diferents cedents de la Generalitat Valenciana.

Per sol•licitar l'accés a la resta de cedents cal complimentar el formulari Sol•licitud Genèric Accés a Serveis de verificació i la Plantilla Procediments Administratius.

Veure sol•licituds en l'Annex. Documentació al final d'aquesta pàgina.

1.2. Omplir els formularis de sol·licitud d'accés a un servici de verificació. Acabar d'omplir el/s formulari/s en els camps que apareixen en blanc amb les dades de:

a. Òrgan sol·licitant.

b. Responsable a efectes administratius. Personal Administrador Delegat, (PAD).

c. Titular de l'òrgan sol·licitant. Responsable funcional que té competències en el procediment que consulta les dades.

1.3. Signar electrònicament la sol·licitud. La sol·licitud ha de ser signada electrònicament pel titular de l'òrgan sol·licitant amb rang de subdirector, similar o superior.

* El titular de l'òrgan sol·licitant és el responsable funcional que té competències en el procediment que consulta les dades, amb rang de Subdirector, equivalent o superior (en el cas de la AEAT, la signatura ha de ser amb rang de Director General o superior).

* En els serveis de verificació de la AEAT, es requereix que el formulari de sol·licitud d'accés siga signat en primer lloc pel titular de l'òrgan sol·licitant, (amb rang de Director General o Superior), i en segon lloc per l'Interlocutor Únic del seu organisme (per a organismes de la Generalitat Valenciana, l'Interlocutor Únic és la Directora General de la ATV). Seguint instruccions de la AEAT, l'Interlocutor Únic s'encarregarà de la gestió de la sol·licitud amb la AEAT.

Després de la recepció del correu de la AEAT amb l'autorització, s'haurà de remetre aquest correu a formularios_interoperabilidad@gva.es

1.4.Omplir plantilla de procediments administratius. Seguint instruccions del ministeri, quan es remeta la sol·licitud d'accés al servici de verificació per al qual se sol·licita l'accés, cal adjuntar la plantilla de procediments administratius en la qual s'han de detallar els procediments administratius que justifiquen la sol·licitud d'accés als serveis de verificació sol·licitats. Totes les cel·les han d'estar emplenades correctament.

A continuació, s'indica com s'han d'emplenar els camps relatius al procediment administratiu, els valors admesos i on es pot trobar informació dels camps a emplenar:

  • Codi de procediment:
  • Per als organismes integrats en el Sistema d'Informació Administrativa (SIA) del Ministeri, el codi serà el codi SIA del procediment.
  • Per als organismes que encara no s'hagen integrat en el Sistema d'Informació Administrativa (SIA),  el codi serà sempre amb este format (màxima longitud de 20 caràcters): "codi d'identificació fiscal (CIF)"_"codi de  procediment".

Exemple per a procediment administratiu "renda garantida": S4611001A_13906

  • Nom del procediment.
  • Descripció.
  • Tipus de Procediment.
  • Consentiment. Valors acceptats:
  • No oposició
  • Si
  • Llei
  • Norma legal i articles de la norma legal en què es requerix la informació a consultar.
  • Enllaç http a la norma legal.
  • Enllaç Consentiment: enllaç http o nom del formulari d'autorització que s'annexa a la sol·licitud del servici.

El formulari de consentiment del ciutadà ha d'especificar el procediment i els servicis a què se l'autoritza la consulta.

  • Caducitat. Valors acceptats:
  • No.
  • Data caducitat.
  • Periódic.

* La plantilla és la mateixa per a tots els servicis, per tant, en cas de sol·licitar l'accés a diversos servicis de verificació per a un mateix procediment, només serà necessari omplir-la una vegada. És imprescindible adjuntar-la a cada sol·licitud de servici de verificació per indicacions del Ministeri.

1.5. Enviar i tramitar la sol·licitud. El Personal Administrador Delegat, (PAD), remetrà el formulari de sol·licitud de servici, firmat electrònicament pel titular de l'òrgan sol·licitant a formularios_interoperabilidad@gva.es.

  • Si és un servici de verificació de l'Estat: la PAI tramitarà la sol·licitud amb la Plataforma d'Intermediació de l'Estat (PID).
  • Si és un servici de verificació autonòmic: es reenviarà el formulari a l'organisme/conselleria proveïdora del servici, perquè l'autoritze.

1.6. La PAI comunicarà al Personal Administrador Delegat, (PAD), l'autorització dels servicis i procediments sol·licitats perquè procedisca a donar d'alta en el client PAI CV el procediment per al qual ha sol·licitat l'accés.

1.7. Credencials usuaris. El Personal Administrador Delegat, (PAD), sol·licitarà, verificarà i custodiarà les credencials de cadascun dels usuaris. El formulari ha de ser emplenat i signat per l'usuari, i remetre'l al PAD encarregat de custodiar-lo.

1.8. Sol.licitud d'alta d'usuaris en el client. El Personal Administrador Delegat, (PAD), ha d'omplir el formulari "Formulari sol·licitud alta usuaris client" amb la informació següent:

a. Dades del responsable o persona de contacte en l'àmbit de la gestió  i encarregat d'auditories. Dades del Personal Administrador Delegat, (PAD).

b. Dades dels usuaris. Dades dels usuaris que accediran al client PAI, el/s servici/s a què accedirà cada usuari i el procediments administratiu.

(*) Veure taula de permisos disponibles per a omplir el formulari. Taula certificats servicis.

c. Firma electrònica de la sol·licitud. El formulari de sol·licitud d'alta d'usuaris ha de ser firmat electrònicament pel titular de l'òrgan sol·licitant.

1.9. Custòdia. El Personal Administrador Delegat, (PAD), s'encarregarà de la custòdia de totes les sol·licituds, tant les remeses a la PAI com les relatives a les credencials d'usuaris de la seua unitat i ha d'assegurar-se de l'emmagatzematge en la xarxa informàtica habilitada, a fi de facilitar la realització de les còpies de seguretat o suport i protegir l'accés contra persones no autoritzades.

1.10. Alta de procediments i usuaris en el Client. Després de la confirmació al Personal Administrador Delegat, (PAD), per part de la PAI, de l'autorització de consultar els servicis sol·licitats per al procediment administratiu corresponent, el PAD durà a terme les tasques següents:

a. Alta en el Client PAI del procediment administratiu, configurant els servicis que pot consultar des del procediment tramitat. En cas de configurar algun servici no sol·licitat, l'aplicació donarà un error indicant que l'organisme no està autoritzat per a consultar el servici indicat.

b. Alta dels usuaris del seu organisme (usuaris que apareixen en el Formulari Sol·licitud Alta Usuaris Client omplit) i habilitació d'accés al procediment administratiu corresponent, indicant els servicis que pot consultar.

 

2. Gestió en el client PAI CV: administrador d'usuaris, procediments, informes i auditories en l'àmbit de la seua unitat.

2.1. Gestió:

a. Procediments: tindrà accés al mòdul de "Gestió de Procediments".  Gestionarà només els procediments que pertanguen al seu organisme. Podrà donar-los d'alta, modificar-los, donar-los de baixa, autoritzar-los i desautoritzar-los servicis, associar-los i desassociar-los d'unitats.

b. Usuaris: tindrà accés al mòdul de "Gestió d'usuaris". Només podrà gestionar usuaris amb rol ‘Usuari' del seu organisme. Podrà donar d'alta, modificar i donar de baixa usuaris, així com, autoritzar-los i desautoritzar-los procediments i servicis associats.

2.2. Informes: obtenció dels informes, que se li requerisquen, d'ús dels servicis SCSP per part dels usuaris del seu organisme.

2.3. Auditoria: auditoria de les peticions realitzades als servicis SCSP per part dels usuaris de la seua unitat.

 

3. Accés a l'aplicació client lleuger de la PAI CV:

Ll'accés al client lleuger de la PAI CV requerix la instal·lació, en la dita aplicació, del Certificat segell d'òrgan de l'organisme cessionari. Si no disposen del certificat poden sol·licitar-lo en l'ACCV.

L'aplicació mostrará diferents funcions segons el rol assignat a cada usuari.

Una vegada instal·lat el certificat i habilitats els serveis autorizats, els usuaris accediran a l'aplicació mitjançant els següents enllaços:

  • Organismes depenents de la GVA, dins de la xarxa corporativa.

Cliente Lleuger de la PAI_CV

  • Organismes externs, a través de la Red_SARA:

https://ssl.gva.es/clientepai-cv

Anexo. Documentación

Anexo. Documentación

1. Formularios

1.1. Formularios de acceso al Cliente PAI CV:

 

1.2. Formularios de Solicitud de Servicios de Verificación:

 

 

2. Tablas de Servicios y Manuales